Удариха и Дрейк. Защо замерват артистите с предмети?

Дрейк стана поредната жертва на новата мания да се хвърлят предмети по артистите на сцената.

Инцидентът е от Чикаго в сряда и е поредният във вече тревожно дългия списък от подобни ситуации през последните няколко седмици. Рапърът изпълнявал песен на сцената, когато мобилен телефон бил хвърлен срещу него и го ударил в ръката, показват кадри, публикувани в социалните медии.

През последните месеци и други певци станаха мишена на посетителите на концерти, хвърлящи предмети на сцената, включително Пинк, Биби Рекса, Келси Балерини и Ейва Макс.

Авторът ни Волен Чилов потърси повече информация за причините за странния феномен, който сериозно застрашава звездите на сцената.

В последните седмици зачествяват новини за неприлично поведение на фенове на концерти. Биби Рекса беше замерена с телефон по време на концерт в Ню Йорк през юни. Извършителят, който беше арестуван, каза, че внезапно помислил, че ще му е забавно да уцели певицата в края наконцерта. P!nk беше следващата – на неин концерт в Лондон фен хвърли на сцената торбичка с прахта на майка си, а изпълнителката беше шокирана. Жертва стана и Хари Стайлс, който бе уцелен с предмет поглавата на концерт във Виена.

В интервю за British Vogue Майли Сайръс обяви, че не се усеща в безопасност по време на концерти. Адел отиде още по-далеч – тя изкрещя от сцената на феновете, че който посмее да хвърли нещо по нещо, "ще го убие". 

Заради зачестилите инциденти известното музикално издание Rolling Stone изследва поведението на феновете в коментара на Роб Шефийлд и в подкаста Rolling Stone Music Now. Замерянето на изпълнителите с предмети не е съвременен феномен. Присъства в концертния фоклор открай време. Журналистите дават пример със замерянето на Дейвид Боуи с близалка на концерт в Норвегия през 2004, който травмира окото му. Авторите казват, че след завръщането на живите концерти в последната година, подобни инциденти зачестяват.

Като една от основните причини и двата източника посочват пандемията. След продължителната изолация хората са изгубили навиците си за посещаване на концерти и са забравили как да бъдат публика. Традициите на фен културата са забравени.

Забелязва се и поколенчески проблем. На младежите, които тепърва започват да ходят по концерти и фестивали, им липсват навиците на по-опитните посетители, които служат за ролеви модели за поведение. В резултат на това, те не знаят как да се държат по време на големи събития.

Авторите виждат и пренасяне на онлайн фенската култура на концертите. По време на пандемията контактът в мрежата замести истинския и се превърна в основно средство за общуване. В резултат на това се притъпява усещането за социална среда. Според коментаторите, хората, които замерват артистите, са гладни за внимание.

Искат го, за да се възприемат като главния герой. Искат техния viral момент, с който да правят съдържание за профила си в социалните мрежи и с него да се похвалят. Доказват кой е по-по-най и тн.

Феновете се опитват да надпеят изпълнителите и да измислят оригинални идеи, с които да подкрепят любимците си. Понякога обаче преминават границите на приетото. В опитите си да покажат неимоверната си любов към артитстите, всъщност те проявяват неуважение към музикантите и тяхното творчество.

И последният аргумент са цените на билетите за концертите. Постоянно покачващите се и високи цени на билетите за едни от най-желаните артисти, карат някои посетили да сметнат, че могат да правят каквото пожелаят, защото са хвърлили голяма сума, за да присъстват на концерта.

Призивите на авторите на материалите в Rolling Stone и на много музиканти са за вразумяване на публиката, за да могат и присъстващите да се насладят на събитието, а изпълнителите да работят с уважение в безопасна среда.

Свързани новини

След спрян лиценз в TikTok

02.02.2024

Адел идва в Европа това лято

02.02.2024

Адел пребори най-големия си страх

01.02.2024

Адел с ново начинание

27.11.2023

Потвърдено!

22.11.2023