Как се пише музика за Оскар? Разказват Джон Батист, Трент Резнър и Атикъс Рос
|
Tweet |
"За душата" ("Soul") на Дисни и Пиксар определено е най-хитовата анимация през тази година. Филмът спечели сърцата и душите на Асоциацията на чуждестранната преса в Холивуд и на Британската академия за филмово и телевизионно изкуство, спечелвайки "Златен глобус" и БАФТА за най-добър анимационен филм и за най-добър саундтрак.
Филмът е готов да превземе и Оскарите - той е номиниран за най-престижната кинонаграда в категориите "най-добър анимационен филм“, "най-добра филмова музика" и "най-добър звук", като очакванията са, че ще бъде безапелационният победител и в трите категории.
"За душата" ни отвежда на невероятно пътешествие от улиците на Ню Йорк и неговите джаз клубове, до "отвъд", където живеят душите. Комбинацията от тези светове, цялостната атмосфера и самото естество на историята, изисква специален подход към музиката, различаващ се от традиционния за Пиксар "класически холивудски саундтрак с голям оркестър", разказва режисьорът Пийт Доктър - двукратният носител на Оскар за "В небето" и "Отвътре, навън". За целта авторите на филма се обръщат към невероятния джаз музикант Джон Батист и носителите на Оскар Трент Резнър и Атикъс Рос ("Социалната мрежа") от Nine Inch Nails.